MAIL INFO
zpravodajství
Vlaková nádraží se mění k lepšímu
Zlín – Vlaková nádraží ve Zlínském kraji se v posledních letech mění k lepšímu. Do jejich modernizací investují České dráhy, Správa dopravní cesty i města a obce. Cílem úprav je nabídka kvalitnějších a širších služeb. Rekonstrukci prodělala například nádraží v Uherském Hradišti, Valašském Meziříčí či Vsetíně. V souvislosti s výstavbou koridoru se zlepšil i stav nádražních objektů na trati z Přerova do Břeclavi. Vzhledem k tomu, že ve Zlínském kraji je takřka 120 železničních stanic a zastávek, práce potrvají ještě několik let.
V letošním roce například České dráhy modernizovaly halu nádraží v Otrokovicích, úprav se dočkaly i zastávky Bystřička, Hovězí či Šumice. Jinou podobu by si zasloužilo i nádraží v krajském městě, kde se dosud investovalo hlavně do interiéru haly. České dráhy sice zařadily Zlín do projektu Živá nádraží, jehož cílem je vytvořit z nádraží přirozená centra měst, kde lidé najdou množství obchodů a služeb, s realizací se ale zatím musí počkat. Zlín totiž uvažuje o vzniku dopravního terminálu, navíc se připravuje elektrifikace trati z Otrokovic až do Zlína.
O zlepšení železniční infrastruktury se zasazuje i Zlínský kraj, v roce 2005 podepsal deklaraci se Správou železniční dopravní cesty. Spolupráce se týká i modernizace nádraží, za jednu z priorit považuje kraj dokončení rekonstrukce kroměřížské stanice. Modernizace si zde vyžádá zhruba 485 milionů korun. Další úpravy, směřující například k větší bezpečnosti cestujících, čekají také nádraží ve Valašském Meziříčí a Vsetíně, která již byla modernizována.
Železniční síť v kraji zahrnuje 358 kilometrů tratí a 119 železničních stanic a zastávek. Osobní doprava je vedena téměř všemi většími sídly, celkem jde o 78 měst a obcí, v nichž žije asi 70 procent obyvatel kraje. (nej)
Čtenost článku: 2687